الأربعاء، 18 نوفمبر 2009

صفحه جديده


انتهت اخر ما املك من وريقات في دفتر حياتي المفعم بالذكريات المؤلمه ..... واذا بي الان ابدا صفحه اخري جديده كان دمي لها حبرا... وقلبي لها اطارا........

امرين لا ثالث لهما ..وضعتنني الظروف امامهما...اما ان تنتهي حياتي مع انتهاء اخر ورقه في دفترها. واماان يمنحني قلبي فرصه اخيره ليجعل من نفسه ورقه اخط عليها... وكانه يقول لي اذا خسرتيها فستكون الاخيره وسانتمي الي عالم اخر ليست فيه ادني اوراق.....

لن اتهيب صعود الجبال ولكني سابدا بكتابه صفحه جديده.......

صفحه جديده مع الله.... عنوانها التقوي والصدق

صفحه جديده مع نفسي.... عبيرها الاخلاص.

صفحه جديده مع اهلي .....يكللها الوفاء

صفحه جديده مع الانترنت.... قوامها الوقت هو الحياه

صفحه جديده مع اصدقائي....يعتريها الامل

وقبل ان امزق صفحاتي القديمه سالملم منها اشلاء نفسي المحطمه..وروحي المجروحه... وعيني الدامعه في عالم كنت اظنه ورديا ... وساجعلهم صخره ارتقي منها الي عالم اخر ارسم حدوده بيدي... ويوصلني الي نفس تعشق النور..

هناك تعليق واحد:

عبيدة الرحمن يقول...

(((واماان يمنحني قلبي فرصه اخيره ليجعل من نفسه ورقه اخط عليها... وكانه يقول لي اذا خسرتيها فستكون الاخيره وسانتمي الي عالم اخر ليست فيه ادني اوراق..)))

جميل اوى الموضوع يا اسراء وعجبتنى اوى الحته دى بس اذا لقدر الله لو خسرتيها فى فرص تانيه كتير لا تفقدى الامل وحلوه اوى روح الاصرار والعزيمه على التغير بجد انا مبسوطه جدا بيكى
بحبك